טיפים לעיצוב משרד מנהל

Arococo

כמו שלהיות מנהל חברה זו משימה לא פשוטה, כך גם עיצוב משרדו.

משרד המנהל צריך לתת מענה על מספר צרכים:

  1. קודם כל מענה למנהל עצמו, כלומר שהכל יהיה נגיש, נוח, אפקטיבי ושיסייע למנהל בעבודתו.
  2. העברת מסר לעובדים ולאורחים המגיעים לפגישות
  3. משרד מנהל החברה הוא בתת מודע סוג של סמל חברה

על פי כל אלו עיצוב המשרד צריך לקחת בחשבון את אופי החברה, אופיו האישי של המנהל ואת צרכיו היומיומיים תוך איזון בין אלו הפרטיים למקצועיים. לא פשוט.

יש מנהלים שבוחרים לתלות תעודות ותמונות משפחתיות, דבר המתאים יותר לחברות קטנות ומשפחתיות באופיין. כאשר מדובר בעיצוב חדר מנהל לחברות גדולות ואף בינלאומיות רצוי להתמקד יותר בפריטים המתכתבים עם רוח החברה הן בבחירת תמונות ועד שעוני קיר או פריטים מעוצבים שיעבירו לאורחים הנכנסים לחדר את אופי החברה וחזונה.

שולחן מנהל:

כמו כל משרד, גם משרד המנהל מורכב ממספר פריטים בסיסיים: שולחן משרדי, כיסא משרדי ופתרונות אחסון כמו ארון או שידת מגירות. מבין אלו נשים דגש על שולחן המנהל שהוא לרוב זה שהופך להיות סנטימנטלי יותר בעיני המנהל והופך לאישי יותר וגם מכתיב את אופי החדר. שולחן מנהלים הוא רהיט שמאופיין באופן מסורתי בחזות גדולה, מאסיבית ויוקרתית.

השולחן תמיד יהיה נייח וניצב כאיתן בלב החדר ואופיו מעיד לרוב על אופי המנהל עצמו ועל כן בבחירתו של שולחן מנהלים טמונה אמירה המעידה על העדפה אישית ולרוב תרמז על טעמו של זה שיושב מאחוריו – מאופק, סולידי, קצבי או אופנתי, ויכולה לסייע ביצירת תדמית מבוקשת.

משרד בעל אופי מודרני קר ומאופק אפשר לחמם באמצעות שולחן מנהלים בעל אופי כבד, חם ונוסטלגי יותר. שולחן מעץ מלא, בגוון כהה או בהיר (שיתרום קלילות), יתאים בהחלט לסיטואציה כזאת. אפשרות אחרת היא שולחן בעל גוון אחיד אך עז, אפילו אדום לנועזים ולחובבי הרטרו.

השולחנות היום מתוחכמים יותר ממה שהיה מקובל בעבר כיוון שהיום הוא מכיל עליו פריטים רבים יותר בהם מחשב וטלפוניה על אלמנטים הנלווים להם, כולל מרחב עבודה נוח לצדם. בנוסף חשוב ששולחן זה ישמש לעיתים כשולחן ישיבות מצומצם לשניים עד שלושה אנשים.

איך מתכננים נכון את שולחן המנהל:

קיימות מגוון צורות לשולחנות, אך הפרקטית ביותר היא צורת ה"ריש". צורה זו מאפשרת ניצול אולטימטיבי של מרחב וכן נוחה לעבודה וזאת

לעומת השולחן המלבני שמצמצם את הטווח אך הינו בעל חזות אלגנטית יותר. שולחן שצורתו אמורפית הוא מקובל פחות כיוון שהוא מנצל באופן חלקי את המרחב, אך יוצר אווירה זורמת, ידידותית ונעימה.

נסו שלא למקם את השולחן כך שהיושב לצידו היה בגבו לדלת ועדיף גם לא עם הגב לחלון וזאת לטובת קבלת אפשרות הצצה החוצה לאוויר, לאור טבעי ולנוף. בעמדות בכירות תחושת השליטה היא חשובה עד מאוד ולכן לרוב ימוקם השולחן במרכז החדר עם הפנים לכיוון הדלת בזווית המאפשרת מבט רחב יותר.

גובהו של שולחן הוא בדר"כ 76-72 ס"מ, מידה שנבחרה לפי ממוצע משוכלל. יש להתאים לשולחן את גובה הכיסא, ולא להיפך, תוך שמירה על כפות רגליים מונחות על הרצפה בעת הישיבה לצד השולחן. עומק שולחן מתחיל ב-60 ס"מ, אך עומק של 100 ס"מ הוא נדיב ונוח יותר לעבודה. אורך אידיאלי, בעיקר עבור שולחן מנהלים שמאופיין באמירה של נוכחות וחוזק שהן מעבר לפרקטיות, יהיה 200 ס"מ לפחות.

טיפים לפני רכישת שולחן מנהלים

  1. מסך המחשב צריך לעמוד בקו ישר מול העיניים, במרחק אמה מהמשתמש. במצב אופטימלי הידיים יהיו מונחות על  השולחן, כולל המרפקים, והכתפיים יישארו בגובהן הטבעי.
  2. נושא האור הוא חלק בלתי נפרד מהצבת השולחן, הן ברמת האור טבעי והן לצורך התאמת אור מלאכותי. מקמו את התאורה כך שתגיע משני מקורות, האחד עילי לקבלת מאסת אור בשטיפה מלאה, והשני צדי, בדמות תאורה מתכווננת המאפשרת התאמה פרטנית לסיטואציה, ואף תורמת לסגנון המרחב. לשמאליים התאורה תבוא מימין, ולימנים מצד שמאל, למניעת הצללה בעת הכתיבה.

נכון שככל שהדיגיטל הולך ותופס תאוצה בחיינו החל ממחשבים ועד ניידים וענני אחסון כאלו ואחרים כל נושא הניירת במשרד הולך ומצטמצם, אך עדיין רובנו אוגרים ומתמודדים מדי יום לפחות עם נייר אחד או שניים לפחות שאנחנו תוהים מה לעשות איתם. אז במקום להתכחש למצב ולהכניס את הנייר מתחת לערימה קיימת ולהיתקל בו שוב למחרת בבוקר וכן הלאה רצוי לשמור על סדר ומרחב עבודה מאורגן.

כמובן שאותו סדר מתחיל מרצון שלנו, אך באותה נשימה המשרד בו אנו עובדים אמור לספק לנו את הבסיס כדי לקיים סביבה מסודרת יותר.

כדי לעסוק בפתרון הבעיה עלינו להבין תחילה מהם צרכי האחסון הפרטניים במשרד וכך נוכל לחשוב בצורה יותר נוחה ופרקטית על פתרונות דרך עיצוב בחדשנות טכנולוגית, אסתטיקה, אמירה אופנתית, וכן ניצול המרחב באופן אופטימלי. תכנון מקדים יעזור ביצירת אחסון נכון, יקל על ההתמצאות במשרד ויסייע בשמירה פשוטה על הסדר באופן רציף.

ההשפעה של חזות משרד מסודר ומאורגן משפיעה ישירות על העובדים, הלקוחות ואנשים אחרים שנכנסים למשרד תוך ספיגה של אווירת ההקפדה הקיימת בו.

GET IN TOUCH

contacts