תכנון ועיצוב חדר ישיבות

Arococo

אם אנחנו מדברים על חלל ציבורי במשרד הרי שחדר ישיבות הינו החדר החשוב ביותר במשרד. חדר הישיבות הוא הלב הפועם של המשרד. בחדר הזה שרבים היו רוצים להיות זבוב על אחד מקירותיו, נפגשים לראשונה עם לקוחות חדשים, נפרדים מלקוחות ותיקים, חותמים על חוזים, חושבים, מתדיינים וחוגגים.

לאור מעמדו, הוא דורש התייחסות עיצובית מיוחדת ואחרת ובנוסף מציג דרישות אחרות משאר המשרד. בינינו, אומנם רבות נעשה באותו חדר אבל במשך רוב היום הוא נותר ריק אבל עדיין, ההתייחסות העיצובית האחרת חייבת לשקף את אופי הארגון. מאחר שהמנהלים ואנשי הצוות בארגון שלכם מתכנסים גם הם בחדר לפגישות קריטיות, הרי שחשוב שהעיצוב ישדר גם לעובדים את הסגנון והאישיות הארגונית. אם אתם משרד עורכי דין או רואה חשבון רציני, העיצוב צריך לשדר ניקיון, מינימליזם, נוחות ובצבעים מתאימים. אם אתם משרד פרסום לדוגמא, עיצוב חדר הישיבות צריך להיות קול ומדליק שיעביר תחושה של מקוריות וחשיבה עמוקה הממחיש את השירות שמשרד הפרסום נותן.

מה קונספט המשרד?

ראשית כפי שציינו הגדירו את קונספט המשרד. האם אתם מעוניינים במשרד שהוא יותר מעונב או משרד עם כפתור פתוח בחולצה. כאמור, חדרי ישיבות יכולים לנוע בסקאלה של רצינות ועד מגניבות ונועזות. לדוגמא, חדר ישיבות נועז לאוו דווקא יבחר בשולחן גדול מרכזי כפי שמוכר לרובנו מרוב חדרי הישיבות. לעיתים תוכלו למצוא בו כורסאות, שולחן קפה ועוד שולחנות ייעודים, טלויזיה או מסך. חדר ישיבות מסוג זה מתאים לארגונים ששמים דגש על שונות, מקוריות ואינטימיות מלאי תעוזה.

ישנם ארגונים פורמליים יותר, השמים דגש על עיצוב שולחן מנהלים מרכזי עם כסאות מנהלים מסביב. אז לאחר שבחרתם את הקונספט המתאים לכם ובהתאם בחרתם את מידת הפורמליות המתאימה יש לבחון את המרכיבים השונים לחדר ולהתאימם לצרכים המיוחדים של הארגון או העסק. חשוב שכל אותם מרכיבים ישתלבו יחדיו וזאת על מנת להשלים את הסגנון של המשרד כולו.

שולחן ישיבות –

חשוב שבחדר ישיבות בהתאם לגודלו יהיה איזון בין ריהוט משרדי לבין מספר האנשים המקסימלי שיכולים להיות נוכחים בנוחות מקסימלית בעת ובעונה אחת. שולחן הישיבות כפריט ריהוט מרכזי בחדר הוא אלמנט שחשוב לתת עליו את הדעת בצורתו, באופיו ובהתאמתו לצרכים הנזקקים כמו מקום לכיבוד ושתייה, מסמכים ומחשבים ניידים.

כיסאות מנהלים –

בהמשך לשולחן הריהוט המשלים עבורו הוא כסאות שצריכים לדבר באותה השפה של השולחן ועיצוב החדר בכלל. חשוב שהכיסאות יהיו פונקציונאליים ונוחים מאוד. המבחר בשוק הוא רחב ולכן כדאי לבוא עם דעה מגובשת על כיוון ואופי הכיסאות. דעה מגובשת תכלול את אופיו של הכיסא, נוכחות גלגלים בחלק התחתון ומסעדים לידיים.

צרכים טכנולוגיים –

צרכים טגנולוגיים הם פקטור חשוב עוד ברמת התכנון כי בעבורם יש ליצור את כל נקודות החשמל הנכונות. היום נוהגים הרבה משרדים להשתמש בחדרי ישיבות "חכמים" הנותנים מענה ברמה הבסיסית למצגות ומולטימדיה.

הפרדה משאר המשרד –

היום הטרנד במשרדים הוא ליצור מחיצות משאר המשרד באמצעות זכוכית שקופה ולא קירות. מחיצה מזכוכית יוצרת גם אשליה של הגדלת המרחב וגם מבטאת את אופיו של המשרד ברמת השקיפות. בדר"כ נהוג לצרף וילונות להפרדה, כדי ליצור אווירה פרטית וממוקדת בישיבות חשובות.

תמונות וחפצי אומנות –

שימוש בתמונות וחפצי אומנות מעבירים מסר לא פחות משולחן וכסא. טעם טוב ואומנותי משדר נועזות, צבע או פשוט כדלקמן, טעם טוב. חשוב שחפצי האומנות והתמונות יאימו לשאר הסגנון העיצובי כולו במשרד. מלבד תמונות וחפצי אומנות ניתן ליצור אפקט אומנותי מרשים בשימוש אחד מהקירות של חדר הישיבות וליצור עליו אפקט צבע מיוחד, אפילו בעבודת יד.

 אביזרים נוספים –

לחדר הישיבות אל תפחדו להוסיף אלמנטים קצת אחרים ונפרדים כמו פינות אירוח – מזנונים קטנים, עמדות קפה ומקום לכיבוד קל. בעת פגישה חשובה או אפילו בישיבת צוות, זהו מקום לא צפוי שבו תוכלו להביע יצירתיות ותעוזה, ולחזק תחושות של "פלז'ר", ולא רק "ביזנס".

עולם האפשרויות רחב מאוד בכל האמור לחדרי ישיבות ואל תפחדו להיות נועזים בו ואפילו לסטות מעט מהקו הישר עליו זרמתם במשרד כולו. חדר הישיבות משקף אתכם כבעלים ואת אופי החברה שלכם בכלל בתרבות הארגונית שלה, בעיסוק שלה, בחשיבה ובקודקוד שלה.

עוברים משרד? השכרתם מקום חדש לעסק שלכם? זקוקים להתייעצות בשלב התכנון או העיצוב אל תהססו ליצור קשר

GET IN TOUCH

contacts