הכן עצמך לחורף עם קמין

Arococo

הקיץ רשמית נטש אותנו ואת הסתיו מתחילים להרגיש כבר בלילות, אז כנראה שזה סימן להתחיל לדבר על חורף. אמנם במדינתנו הקטנה לא מדובר על חורף בלתי נסבל או ארוך, אך עדיין אין הדבר מונע מאיתנו להתנהל ולתכנן את עונה זו בישראל כראוי הן ברמת הנוחיות, הפרקטיות והחיסכון בעלויות. מעבר להיות הקמין מחמם, הוא בו בעת נחשב לאלמנט עיצובי יוקרתי לבית ולחלל חדר המגורים המיוצר בעיצובים מרהיבים ובשלל צורות בסגנון קלאסי או מודרני .

הקמין, הוא אחד מאמצעי החימום הטובים והעתיקים ביותר והוא מוכר לנו אולי יותר בשם "אח" או "תנור ארובה". הקמינים מחולקים ל-3 סוגים על פי הדלק שמזין אותם:

  1. קמיני עץ– קמין העץ מהווה חלופה עיקרית לקמין הנפט, לקמין העץ נדרש שטח אחסון יבש לבולי העץ, הוא מצריך התעסקות בהזנת העצים ובניקוי האפר, אך מפצה מאוד במראה בעירה מדהים ומחמם לב.
  2. קמיני גז– מתחיל לתפוס תאוצה בנראותו וזאת בשל העיצוב המודרני של ליבות הגז, שיפור הבטיחות הניכר עם המעבר לארובה הכפולה והגזעים המשווים לבעירה מראה הדומה לזו של אח העצים.
  3. קמיני נפט וסולר– למרות עליית מחירי הדלקים בארץ ובעולם , הקמין הנפוץ ביותר בארצנו הוא קמין הנפט/סולר, הוא אמין ונוח לשימוש וע"י טיפול נכון יבטיח לכם עשרות שנים של שימוש ללא תקלות.

בנוסף אנחנו יכולים לבחור עבור כל אחד מסוגי הקמין הללו צורת התקנה ושילובו במתחם המיועד: בין אם קמין עצמאי או כזה שהוא "בילט אין" המיועד להתקנה בתוך דקורציה. התקנה נכונה עם עיצוב ותכנון נכון, תהפוך את הקמין למקום מרכזי בבית כפינה חמה המאספת את כל דיירי הבית ואורחיו בימי החורף הקרים.

קמין עצמאי :

היתרון העיקרי של הקמין העצמאי הוא שהוא "מוצר מדף" עם התקנה פשוטה יחסית, פשוט מניחים אותו בחלל המוסק, מחברים לו ארובה וצנרת (אם צריך) והוא מוכן לעבודה. כל נושא השילוב שלו בלוקיישן המיועד הוא בעלות נמוכה כיוון שאין צורך לעטוף אותו בדקורציה כלשהי והוא תופס מקום קטן בבית. בנוגע לשרות והטיפול בקמין העצמאי מדובר ביתרון כי הגישה לכל מרכיבי הקמין הצנרת והארובה מאוד נוחה.

החסרון של הקמין הוא במראה הפחות מרשים, למרות שניתן באמצעות עיצוב המקום בו הוא יותקן כגון חיפוי אבן על הקיר מאחור ובמה שעלייה יעמוד להעניק לו מראה מרשים ונוכחות בחלל.

קמין בנוי :

כשאנו מדברים על קמין בנוי או אח בנוי אנו מדברים על ליבה סגורה עם דלת או זכוכית המיועדת להתקנה בתוך דקורציה ולא באח בנוי פתוח ללא דלת ומנגנוני שליטה.

הקמין הבנוי הוא יחידת "בילט אין" המיועדת להיכנס אל תוך מגוון שונה של דקורציות החל מאבן, גבס ועד מתכת וכל בחירה כזו נושאת עימה מגוון אפשרויות עיצוב ממינימליזם וניקיון ועד מראה תעשייתי.

הקמין הבילט אין מושך תשומת לב בתוך חלל הבית , הוא מרשים בעל נוכחות בולטת. החסרונות הוא כאמור בעלויות של כל החבילה ביחד: הליבה בתוספת העיצוב הנלווה לה.

אז איך בוחרים איזה קמין מתאים לנו?

כשניגשים לבחור את הקמין האחד, עלינו להתחשב במספר גורמים כמו מיקום גיאוגרפי ואקלים, סוג הבית, עלות הרכישה והאחזקה, מנהגים ועיצוב הקמין העצמאי או הבנוי המתאים לבית.

מיקום הקמין בבית הוא חשוב מאוד כיוון שבאופן ישיר יש לו חשיבות מכרעת על פיזור החום המופק ממנו בצורה שווה ויעילה בין חלקי הבית, בטיחות המשתמשים והעיצוב. המלצתנו היא לקבל החלטה על מיקום הקמין בבית עוד בשלבים הראשונים של התכנון. חשוב לתת את הדעת על ההכנות להתקנתו מול אנשי המקצוע הרלוונטים כגון  הקונסטרוקטור, החשמלאי, הגגן, איש האיטום , איש המיזוג האינסטלטור ועוד.

 שיהיה לכם חורף חם ונעים!

GET IN TOUCH

contacts